onsdag 17 februari 2016

Min Mini i en magisk trädgård

Jag har målat en tavla till min yngste son, Adam. Det är han som figurerar på båda bilderna. Han ÄLSKAR sommaren, ett litet midsommarbarn som han är. Som synes har jag bytt ut lite attribut, det kändes inte rätt med en trasig motorbåt och en rosa plastbåt i den mystiska och magiska miljön. Jag är riktigt nöjd faktiskt. Adam har inte sett den klar ännu, men när han såg den först som skiss sa han: Vart är jag och badar? Så det liknade honom i alla fall. Igår när han såg den halvfärdig sa han: Men jag har ingen groda hemma...

Materialet jag använt är ett gammalt hårt tallriksunderlägg som jag har limmat två papper på. Bilden är alltså två A4 stor. Och så har jag målat med kassa akrylfärger och akvarellpennor. Jag känner att jag är sugen på att köpa lite bättre färger med tiden... dessa täckte så dåligt så jag fick måla många, många varv.

2 kommentarer:

  1. Magiskt vacker är den, och du är unik <3

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint och spännande!Bra pennorär ett aber. Mvh Kerstin

    SvaraRadera